پیام خود را بنویسید


جلد 2، شماره 42 و 43 - ( 4-1384 )                   شماره 42 و 43 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available452. Exceptional Education. 2005; 2 (42 and 43)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1944-fa.html
علیزاده حمید. اختلال های یادگیری: انواع، ارزیابی، درمان (2تا 9-1-42 تا 43- 1384). تعلیم و تربیت استثنایی. 1384; 2 (42 و 43)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1944-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (72 مشاهده)
ناتوانی‌های یادگیری غیرکلامی نشانگانی‌ عصبی و روان‌شناختی است که مشخصه آن توانایی بالا در یادگیری از نکته‌های متنی و ضعف در سازمان‌دهی دیداری-ادراکی، ادارک لامسه‌ای،مهارت‌های حرکتی،حل مساله‌ی جدید،درک‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) و فهم یکپارچه‌سازی/سازمان‌دهی اطلاعات،حافظه دیداری و مفهوم‌سازی است،کودکان دارای ناتوانایی‌های یادگیری در سال‌های اولیه مدرسه عملکرد خوبی در ریاضیات دارند زیرا در این دوره ریاضیات حالت عینی و طوطی‌وار دارد. اگرچه ناتوانی‌های یادگیری غیرکلامی معمولا با ضعف در پیشرفت ریاضیات شروع می‌شود ولی بیشتر این کودکان با برخی‌ از انواع درک خواندن،بین نوشتازی یا مهارت‌های اجتماعی نیز مشکل دارند. برخی از تکنیک‌ها عبارت‌اند از:آموزش کودک به شکل‌ طوطی‌وار و قابل پیش‌بینی،ترغیب کودک برای به کار بردن‌ شیوه‌ای که آموخته به موقعیت‌های جدید،آموزش مستقیم مواد اجتماعی و غیرکلامی با تمرین‌های زیاد و مثال‌های عینی،تمرین‌ توجه به اطلاعات شنیداری-کلامی،تمرین مهارت‌های‌ سازمان‌دهی در خانه و در متن زندگی روزانه و ترغیب کودک به‌ قبول نظارت و تعامل‌های کاملا تعریف شده با همسالان،از آنجا که نشانگان ناتوانی یادگیری غیرکلامی بسیار پیچیده و شایع است، استفاده از مداخله‌ی دقیق(به همراه نظات کارشناس)ضروری‌ است. اگرچه معمولا بعید است که فرد بتواند به‌طور کامل‌ بر ویژگی‌های ضعیف تحصیلی خود در اختلال یادگیری غلبه‌ کند،ولی با این حال با استفاده از مداخله‌های مناسب می‌توانند تا حد چشمگیری در حوزه‌ای که ضعف دارند بهبود به دست‌ بیاورند.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (7 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه اي | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: ۱۳۹۸/۱۱/۲۳ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۶ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱۱/۲۶

ارسال پیام به نویسنده مسئول