امیری شعله، کج باف محمدباقر، عابدی احمد. بررسی اثر کوتاه مدت آموزش کارکردهای اجرایی بر کاهش نشانه های کمبود توجه و بیش فعالی در دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر اصفهان (73تا 75-11-103-1389). تعلیم و تربیت استثنایی. 1389; 3 (103)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1539-fa.html
1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2806 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، بررسی اثر کوتاه مدت آموزش کارکردهای اجرایی بر کاهش نشانه های کمبود توجه/ بیش فعالی است. سپس پرسشنامه نشانه های اختلال کمبود توجه - بیش فعالی (براساس DSM-IV) به وسیله والدین هر چهار گروه برای هر آزمودنی تکمیل شد و گروه آموزش تحت آموزش کنترل بازداری قرار گرفت. نتایج نشان داد که تفاوت چهار گروه دانش آموز دارای اختلال کمبود توجه / بیش فعالی نوع عمدتا بیش فعال و نوع عمدتا بی توجه و گروه شاهد را نشان می دهد براساس این نتایج، در مجموع، تاثیر آموزش بر میزان بیش فعالی و کمبود توجه دانش آموزان معنادار است. بدین منظور درمانگران و والدین و معلمان می توانند از آموزش و بازی های مربوط به کارکردهای اجرایی در زمینه کاهش مشکلات تحصیلی و راهبردهای زندگی دانش آموزان دارای اختلال کمبود توجه – بیش فعالی (حتی کودکان عادی) در یک محیط آموزشی مناسب بهره ببرند.
نوع مطالعه:
اصیل پژوهشی |
موضوع مقاله:
اختلالات رفتاري دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28
ارسال پیام به نویسنده مسئول