جلد 9، شماره 122 - ( 12-1392 )                   شماره 122 صفحات 40-49 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Barzegar Bafrooei K. Application of educational-therapeutic activities and strategies adjusted with needs and developmental characteristics of autistic children. Exceptional Education. 2014; 9 (122) :40-49
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-271-fa.html
برزگر بفرویی کاظم. کاربرد فعالیت ها و راهکارهای آموزشی- درمانیِ متناسب با نیازها و ویژگی های رشدی کودکان اتیسم. تعلیم و تربیت استثنایی. 1392; 9 (122) :40-49

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-271-fa.html


دانشگاه یزد
چکیده:   (7651 مشاهده)
اخیراً، در برخی از مدارس استثنایی ما شاهد تشکیل کلاسهای مخصوص کودکان اوتیسم هستیم. طبق بررسی هایی که ما در زمینه آموزش این کودکان به عمل آورده ایم. دریافته ایم که آموزش این دانش آموزان کاری سخت و طاقت فرساست. یکی از دغدغه های اصلی معلّمین عزیز این کلاسها این است که چگونه محیط مناسبی برای این دسته از کودکان فراهم کنند، با آنها ارتباط برقرار کنند و بتوانند از بودن با این کودکان لذّت ببرند. در این نوشتار، ما سعی کرده ایم که علاوه بر تعریف و توضیح مختصر در مورد ویژگی های این دسته از کودکان، راهبردها و اقداماتی جهت کمک به معلّمین برای انطباق فعالیت های آموزشی-درمانی با ویژگی ها و نیازهای رشدی این کودکان فراهم کنیم.
واژه‌های کلیدی: اتیسم، اختلال فراگیر رشد
متن کامل [PDF 239 kb]   (2641 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۲/۱۲/۲۴ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۳/۹/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۲/۱۲/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۲/۱۲/۲۴ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۲/۱۲/۲۴