جلد 6، شماره 155 - ( 12-1397 )                   شماره 155 صفحات 61-65 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Fazaeli S M. TEACHING CHILDREN WITH AUTISM TO TELL SOCIALLY APPROPRIATE LIES. Exceptional Education. 2019; 6 (155) :61-65
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1297-fa.html
فضائلی سیده مریم. آموزش گفتن دروغ های مناسب اجتماعی به کودکان با اختلال اتیسم. تعلیم و تربیت استثنایی. 1397; 6 (155) :61-65

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1297-fa.html


دانشگاه فردوسی مشهد ، ma_fazaeli@yahoo.com
چکیده:   (494 مشاهده)
این مطالعه از طرح خط پایه غیرهمزمان برای ارزیابی استفاده از قواعد، نقش بازی کردن، و بازخورد دادن برای آموزش به سه کودک با اختلال طیف اتیسم به منظور آموزش دروغ­های مناسب­های اجتماعی به آن­ها استفاده کرد. آموزش دروغ­های مناسب اجتماعی در دو موقعیت بود: وقتی که (الف) هدیه غیردلخواه به فرد داده می­شد؛ (ب) ظاهر فرد به شیوه­ای غیرمطلوب و ناخوشایند تغییر می­کرد. یافته­ها نشان داد که مداخله در آموزش استفاده از دروغ­های مناسب اجتماعی مؤثر بود و تعمیم به افراد و هدیه­ها یا تغییر در ظاهر که به شرکت­کنندگان آموزش داده نشده بودند، مشاهده شد.
متن کامل [PDF 145 kb]   (89 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه اي | موضوع مقاله: توان بخشي
دریافت: ۱۳۹۷/۱/۲۹ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۸/۷/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۸/۴/۳۱ | انتشار: ۱۳۹۸/۷/۱ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۷/۱

ارسال پیام به نویسنده مسئول