1- دانشگاه علامه طباطبایی ، m.nik60@gmail.com
2- دانشگاه شیراز
چکیده: (3590 مشاهده)
زمینه: هدف پژوهش حاضر مقایسهی دو روشِ برخاسته از رویکرد رفتارگرایی، دقیقآموزی و آموزش مستقیم با تأکید بر کاربرد آنها در حوزه اختلال یادگیری بود. برای این کار با استفاده از روش مرور سیستماتیک در پایگاههای اطلاعاتی Science Direct, ProQuest, PubMed, Google scholar با کلید واژههای Learning disability, Learning disorder, Precision teaching, Direct instruction منابع علمی مرتبط جمعآوری شد. پس از جمعآوری منابع، روش دقیقآموزی و آموزش مستقیم از جنبههای تاریخچه، فرایند و روش کار و شواهد اثربخشی با یکدیگر مقایسه شدند.
نتیجه گیری: نتایج نشان داد که این دو روش با وجود برخورداری از یک زمینهی نظری مشترک از جنبههای گوناگون با یکدیگر تفاوت دارند که این تفاوتها در متن مقاله تشریح شدهاند.
نوع مطالعه:
اصیل پژوهشی |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1397/2/29 | ویرایش نهایی: 1398/7/30 | پذیرش: 1397/2/29 | انتشار: 1397/5/29 | انتشار الکترونیک: 1397/5/29
ارسال پیام به نویسنده مسئول