پیام خود را بنویسید


جلد 3، شماره 103 - ( 6-1389 )                   شماره 103 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available53. Exceptional Education. 2010; 3 (103)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1536-fa.html
تاجیک سیما. اختلال پردازش شنوایی در ناتوانی یادگیری (ارزیابی و توانبخشی) (60تا 63-8-103-1389). تعلیم و تربیت استثنایی. 1389; 3 (103)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1536-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (61 مشاهده)
مهارت های ناکارآمد پردازش شنوایی ممکن است باعث اختلال های یادگیری، زبان و گفتار شود. در ناتوانی یادگیری نقص پردازش شنوایی 50-30 درصد تخمین زده می شود. بسیاری از افراد با ناتوانی یادگیری در درک گفتار نقایصی دارند. این به مشکلات درک اصوات کوتاه گفتار (تغییرات طیفی سریع) یا آگاهی واج شناختی مربوط می شود و ممکن است از نقایص پردازش زمانی شنیداری ناشی شود. آنها با درک گفتار در سر و صدا نیز مشکل دارند. اهداف ارزیابی پردازش شنوایی در ناتوانی یادگیری، رد نقص پردازش شنوایی و تشخیص درمان مناسب است. افزایش آگاهی توانایی های پردازش شنوایی باید منجر به طرح های درمانی بهتر شود.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱۰/۲۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول