Journal of Exceptional Education (J Except Educ)
تعلیم و تربیت استثنایی
J Except Educ
Literature & Humanities
http://exceptionaleducation.ir
1
admin
1727-3145
1727-3145
1727-3145
10.18869/acadpub.ExcepEdu
1727-3145
م۷۷-۱۰۴۸۸
1727-3145
fa
jalali
1381
7
1
gregorian
2002
10
1
3
12
online
1
fulltext
fa
بررسی پایانی، روایی، و هنجار یابی فرم الف نسخه سوم آزمون هوش غیر کلامی (TONI-3) بر روی دانش آموزان 6 و 7 ساله شهر تهران در سال تحصیلی 80 - 1379 (35تا 37-7-12- 1381)
Not Available608
روان سنجی
Psychometric
اصیل پژوهشی
Original Article
"مهمترین اهدافی که تحقیق حاضر به دنبال آن است عبارتند از: 1-هنجاریابی فرم"الف" نسخهی سوم آزمون( TONI-3 ) بر سنجش هوش غیرکلامی دانشآموزان 6 و 7 ساله تهران. 2-تعیین ویژگیهای روان- سنجی آزمون(پایایی و روایی) 3-مقایسه عملکرد دختران و پسران 6 و 7 ساله شهر تهران در فرم"الف"نسخهی سوم آزمون هوش غیرکلامی( TONI-3 ). از آنجا که محتوا و اجرای آزمون و شکلهای پاسخدهی به سئوالات آن کاملا مستقل از زبان بوده و تنها نیازمند حداقل پاسخ حرکتی است این آزمون بویژه برای افرادی مناسب است که در آزمونهای نوشتاری سنتی که مستلزم میزان قابل توجهی از مهارتهای صحبت کردن،گوشدادن،خواندن یا نوشتن هستند،نمرات پایینی کسب میکنند. باتوجه به مطالب فوق میتوان نتیجه گرفت که آزمونهایی مانند آزمون هوش غیرکلامی( TONI-3 )که محتوا، اجرا و شکل پاسخدهی به سوالات آن کاملا مستقل از زبان بوده و تنها نیازمند حداقل پاسخ حرکتی است میتواند برای سنجش تواناییهای ذهنی افراد و گروههای مختلف جامعه ایران مفید باشد.
<span dir="LTR">Not Available</span><br>
آزمون هوش غیرکلامی , آزمون , نسخهی سوم آزمون , TONI , آزمون هوش غیر کلامی , کلامی , سنی , بررسی پایایی , فرم الف , زبان
Not Available
0
0
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-642&slc_lang=fa&sid=1
.
.
مریم
مهدی ولوجردی
Nashriyeh2005@gmail.com
100319475328460010107
100319475328460010107
Yes