Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی (دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم)



Volume 4, Number 188 (2025-11)


Comparing of the Effectiveness of Acceptance and Commitment Therapy and Intensive Short-Term Dynamic Psychotherapy on Distress Tolerance in Mothers of Children with Autism Spectrum Disorder
مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و رواند‌رمانی پویشی کوتاه‌مدت فشرده بر تحمل پریشانی مادران دارای فرزند با اختلال طیف اُتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Equation Modeling The role of Theory of Mind and Personal Intelligence on The Academic Performance of Students with Specific Learning Disorders with The Mediating Role of Self-control
مدل‌یابی معادلات ساختاری نقش نظریه ذهن و هوش شخصی در عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ویژه با نقش میانجی‌گری خودکنترلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting the Model of Institutionalization of Physical-Sports Activities in Disabled Students with Special Needs
ارایه الگوی نهادینه سازی فعالیت های فیزیکی-ورزشی در دانش آموزان معلول با نیازهای ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the effectiveness of compassion-based parenting and parenting based on acceptance and commitment on feelings of shame in mothers with children with physical-mental disabilities
مقایسه اثربخشی فرزندپروری مبتنی بر شفقت و فرزندپروری مبتنی بر پذیرش و تعهد بر احساس شرم در مادران دارای فرزند با معلولیت جسمی-ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of trampoline training on motor development and happiness of children with and without mental disability
تأثیر تمرین روی ترامپولین بر رشد حرکتی و شادی کودکان با و بدون کم‌توانی ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of Quality of Life based on Parenting Self-Efficacy and Cognitive Emotion Regulation in Mothers of Students with Intellectual Disability
پیش بینی کیفیت زندگی براساس خودکارآمدی فرزندپروری و تنظیم شناختی هیجان در مادران دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles