Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی (دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم)



Volume 4, Number 182 (2024-10)


Determining the effectiveness of verbal-linguistic games on the executive functions of working memory, inhibition and reading concentration accuracy of late learning students
تعیین اثربخشی بازی‌های زبانی-کلامی بر کارکردهای اجرایی، حافظه کاری، بازداری و دقت تمرکز بر عملکرد خواندن دانش‌آموزان دیرآموز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Intensive Short-Term Dynamic Psychotherapy (ISTDP) on Defense styles and Rumination of Mothers with Mentally Disabled Child
اثربخشی درمان روان‌پویشی فشرده کوتاه‌مدت بر سبک‌های دفاعی و نشخوار فکری مادران دارای فرزند کم‌توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Expanded Core Curriculum for students with visual impairment: A systematic review
برنامه آموزشی ویژه دانش آموزان با آسیب بینایی: مطالعه مروری نظام‌مند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of integrating assistive technology in the English language curriculum in improving the level of academic motivation of students with physical-motor disabilities
تأثیر تلفیق فناوری کمکی در برنامه درسی زبان انگلیسی بر ارتقاء سطح انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان با آسیب‌ها ی جسمی - حرکتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Task-based interview: Identifying the mistakes of girl deaf and hard-of-hearing students in solving Garden and Ball problems
مصاحبه مبتنی بر تکلیف: شناسایی اشتباهات دانش‌آموزان دختر ناشنوا و کم‌شنوا در حل مسئله باغچه و توپ ریاضی هفتم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of the drama therapy package based on mentalization on the emotion regulation of children with attention deficit/hyperactivity disorder
اثربخشی بسته نمایش‌درمانی بر مبنای ذهنی‌سازی بر تنظیم هیجان کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development of a Package of Self-Care Solutions for Mentally Retarded Students based on Religious Teachings During Puberty (Grounded theory study)
تدوین بسته را ه حل‌های خودمراقبتی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی براساس آموزه‌های دینی در دوران بلوغ (مطالعه داده‌بنیاد)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles