Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی (دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم)



Volume 6, Number 149 (2018-3)


TEACHING CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER TO MAND FOR INFORMATION USING ‘‘WHICH?
آموزش تقاضای اطلاعات با استفاده از «کدام؟» به کودکان با اختلالات طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Social Motivation; New Perspective for Explaining Complex Dimensions of Autism Spectrum Disorder
انگیزش اجتماعی، دیدگاهی جدید برای تبیین ابعاد پیچیده اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Introduction to self-advocacy approach and literature review of its effects as an appropriate means for empowering people with intellectual and developmental disabilities
معرفی رویکرد خود- وکیلی و بررسی مروری تأثیرات آن به عنوان روشی مناسب برای توانمند سازی افراد دارای کم توانی ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Primary School Games on Decrease Hyperactive and Compulsive Behaviors of Educable Intellectual Disabilities Students
اثربخشی بازی‌های دبستانی بر کاهش رفتارهای بیش‌فعال و اجباری دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Implantable Devices for Deaf Children
دستگاه‌های کاشت‌پذیر برای کودکان ناشنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Peer Support for Students with Disability in Inclusive Education
نقش حمایت همسالان از دانش‌آموزان با ناتوانی در آموزش فراگیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Social Inclusion of People with Intellectual Disability: Providing Ecological Model of Social Networks and Community Participation
فراگیرسازی اجتماعی افراد کم‌توان دهنی: ارائه مدل بوم‌شناختی شبکه‌های اجتماعی و مشارکت محلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles