Journal archive for Google Scholar Robot!
Exceptional Education Journal
نشریه تعلیم و تربیت استثنایی (دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم)
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 1, Number 185 (2025-4)
The Effectiveness of Captain's Log Software-Based Cognitive Rehabilitation on Improving Visual-Spatial Memory in Students with Reading Disorders
اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر نرمافزار کاپتان لاگ بر بهبود حافظه دیداری-فضایی دانشآموزان با اختلال خواندن
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effectiveness of Persian language teaching based on metacognitive strategies on improving the reading and writing skills of students with learning disabilities
اثربخشی آموزش درس زبان فارسی مبتنی بر راهبردهای فراشناختی بر بهبود مهارتهای خواندن و نوشتن دانشآموزان با اختلال یادگیری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Analyzing the components of the math curriculum of visually impaired students based on the student-centered approach; synthesis
واکاوی مؤلفههای برنامه درسی ریاضی دانشآموزان با آسیب بینایی مبتنی بر رویکرد دانشآموز محور: سنتزپژوهی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Investigating the effectiveness of immunization training against stress on social emotional competence and impulsivity of students with behavioral disorders
بررسی اثربخشی آموزش ایمنسازی در برابر استرس بر شایستگی هیجانی اجتماعی و تکانشگری دانشآموزان با اختلال رفتاری
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Structural Modeling of the Relationship between Psychological and Social Adaptation with Existential Thinking, Attachment Styles, and Perceived Self-Efficacy Considering the Mediating Role of Psychological Cohesion in Blind and Visually Impaired Students
مدلیابی ساختاری رابطهی سازگاری روانی و اجتماعی با تفکر وجودی، سبکهای دلبستگی و ادراک خودکارآمدی با توجه به نقش میانجیگر انسجام روانشناختی در دانشآموزان نابینا و کمبینا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Phenomenological explanation of the challenges of puberty of students with intellectual disabilities
تبیین پدیدارشناسی چالشهای دوران بلوغ دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزشپذیر
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles