Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی (دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم)



Volume 5, Number 183 (2024-12)


The Effect of Schema Therapy on Reducing Negative Attribution Style and Cognitive Avoidance of Students with Specific Learning Disabilities
اثربخشی طرحواره‌درمانی بر کاهش سبک اسناد منفی و اجتناب شناختی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of a Multiple Learning Systems Intervention on Improving Working Memory and Attention in Students with Reading difficulty
اثربخشی مداخله آموزشی سیستم‌های یادگیری چندگانه برحافظه‌ی کاری و توجه دانش‌آموزان با اختلال خواندن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Compassion-Based Intervention on Depression, Anxiety, and Stress of Mothers of Children with Separation Anxiety Disorder
اثربخشی درمان مبتنی بر شفقت بر افسردگی، اضطراب و تنیدگی مادران کودکان با اختلال اضطراب جدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the effectiveness of cognitive-behavioral play therapy and philaal therapy on impulsivity, social competence and empathy in children with learning disabilities
مقایسه اثربخشی بازی‌درمانی به شیوه شناختی رفتاری و فیلیال‌تراپی بر کاهش تکانشگری، شایستگی اجتماعی و همدلی کودکان با ناتوانی یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the challenges and applications of social robots in special education: an overview
بررسی چالش‌ها و کاربرد ربات‌های اجتماعی در آموزش ویژه: یک مرور کلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assistive technologies for education and rehabilitation of children and adolescents with visual impairment
فناوری‌های کمکی برای آموزش و توان‌بخشی کودکان و نوجوانان با آسیب بینایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles