Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی (دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم)



Volume 3, Number 181 (2024-8)


Comparing the effectiveness of floor time play therapy and story therapy on the aggression of children with autism spectrum disorder
مقایسه اثربخشی بازی‌درمانی فلورتایم و قصه‌درمانی بر پرخاشگری کودکان با اختلال طیف اُتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Emotional Regulation, decision-making styles and cognitive processing of Children with Oppositional Defiant Disorder
مقایسه تنظیم هیجانی، سبک‌های تصمیم‌گیری و پردازش شناختی کودکان با اختلال نافرمانی مقابله‌ای و کودکان بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the mediating role of the child's positive influence on the family in the relationship between psychological acceptance and acceptance of a mildly intellectual retarded child
بررسی نقش واسطه‌ای تأثیر مثبت کودک بر خانواده در رابطه بین پذیرش روان‌شناختی و پذیرش کودک کم‌توان ذهنی خفیف
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Synthesis of indicators and components of Information and communication technology application in the curriculum of hearing impaired students
سنتزپژوهی شاخص‌ها و مؤلفه‌های کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی دانش‌آموزان با آسیب شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of education based on successful intelligence on academic resilience and academic vitality of male students with dyslexia
اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر تاب‌آوری تحصیلی و سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان پسر بااختلال نارساخوانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Leisure time programs for people with intellectual disability: necessity, theoretical foundations, classification, priority and applications
برنامه‌های اوقات فراغت برای افراد کم‌توان ذهنی: ضرورت، پایه‌های نظری، طبقه‌بندی، اولویت و کاربردها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles