Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی (دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم)



Volume 1, Number 179 (2024-4)


Qualitative recognition of the experience of visually impaired students and their parents from the elementary math curriculum based on the student-centered approach
بازشناسی کیفی تجربه دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی و والدین آنها از برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی مبتنی بر رویکرد دانش‌آموز محور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Academic Engagement in Elementary Students with and without Attention Deficit/Hyperactivity Disorder and Learning Disorder: Is Gender a Matter?
اشتیا ق تحصیلی در دانش‌آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه/فزو ن‌ جنبشی و اختلال یادگیری: آیا جنسیت مهم است؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting the quality of life based on experiential avoidance and the meaning of life with the mediation of spiritual health in mothers of blind and deaf children
مدل ساختاری کیفیت زندگی براساس اجتناب تجربی و معنای زندگی با میانجیگری سلامت معنوی در مادران کودکان نابینا و ناشنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the effectiveness of teaching cognitive emotion regulation strategies on improving empathy and reducing bullying in male students with behavioral disorders
بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر بهبود همدلی و کاهش قُلدری دانش‌آموزان پسر با اختلال رفتاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and validating the learning package model based on blended approach and its Impact on the learning rate of students with visual impairment in the first period of elementary school in the course of experimental sciences
طراحی و اعتباریابی الگوی بسته یادگیری مبتنی بر رویکرد تلفیقی دانش‌آموزان با آسیب بینایی دوره اول ابتدایی در درس علوم تجربی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Meta-analysis of the effectiveness of psychological-educational interventions on the social skills of children with autism spectrum disorder
فراتحلیل اثربخشی مداخلات روا ن‌شناختی -آموزشی بر مهارت‌های اجتماعی کودکان با اختلال طیف اُتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles