Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی (دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم)



Volume 5, Number 177 (2024-1)


Analyzing teachers' lived experiences of students' stubbornness-disobedience phenomenon: a phenomenological study
واکاوی تجارب زیسته معلمان از پدیده لجبازی - نافرمانی دانش‌آموزان: مطالعه پدیدارشناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Emotion Regulation Training on Parent-child Interaction and Rumination of Mothers with Children with Intellectual Disabilities
اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر تعامل والد-فرزند و نشخوار فکری مادران دارای کودکان با کم‌توانی ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Critical analytical study of different approachesin the treatment of anxiety in children and adolescents with an age range of 3 to 19 years: A systematic review study
مطالعه تحلیلی انتقادی رویکردهای مختلف در درمان اضطراب کودکان و نوجوانان با دامنه سنی 3 تا 19 سال: مطالعه مروری نظام‌مند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of play therapy based on child- parent relationship on social adjustment and social skills of Intellectual disability students with visually impaired
اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رابطه والد-کودک بر ساز ش یافتگی اجتماعی و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان ناتوان هوشی با آسیب بینایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Jasper intervention for children with autism spectrum disorder: The nature and application
مداخله جاسپر برای کودکان با اختلال طیف اُتیسم: ماهیت و کاربرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of two protocols exercise therapy with and without massage on the Lower Extremity range of motion in children with spastic cerebral palsy
تأثیر دو پروتکل حرکت درمانی با و بدون ماساژ بر دامنه ی حرکتی اندام تحتانی کودکان مبتلا به فلج مغزی انقباضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles