Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی



Volume 1, Number 109 (2012-5)


Social Skills Teaching to students with special needs in Inclusive education
آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان با نیازهای ویژه در نظام آموزش فراگیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Literacy and Individuals Having Growth Disability:Causes and Methods
سوادآموزی و افراد دارای ناتوانی های رشدی: علل و شیوه ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Guidelines for Designing Mobility and Orientation Software for Blind Children
راهبردهایی برای طراحی نرم افزار تحرک و جهت یابی برای کودکان نابینا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Computer games and Their Role in the Teaching and Learning of Mentally-Retarded Students
بازی های رایانه ای و نقش آن در آموزش و یادگیری دانش آموزان کم توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Learning Disorder diagnostic criteria in the revised intelligence standard and Wechsler's Children
ملاک های تشخیصی اختلالات یادگیری در مقیاس هوشی تجدید نظر شده وکسلر کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Corresponding Behavior in Individuals with Mental Retardation
رفتارهای انطباقی در افراد با ناتوانی ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Direct teaching and its Application in the scope of learning Disability
آموزش مستقیم و کاربرد آن در حوزه ناتوانی های یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attachment Disorder in Mental Retarded children
اختلال دلبستگی در کودکان کم توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of the Co-operative Learning Method in the Academic Progress of Mentally Retarded Students
تاثیر روش یادگیری مشارکتی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کم توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles