Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی (دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم)



Volume 7, Number 135 (2015-10)


Stigma in mothers with Autism Spectrum Disorder
استیگما (داغ اجتماعی) در مادران کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessment and Treatment of Children and Adolescents with Attention Deficit Hyperactivity Disorder
روش‌های ارزیابی و درمان کودکان و نوجوانان با اختلال کم‌توجهی- بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Motion Games, Art and Music in Reducing Behavioral Problems in Children with Learning Disabilities
نقش بازی‌های حرکتی، نقاشی و موسیقی در کاهش مشکلات رفتاری ‌ـ ‌تحصیلی کودکان دارای مشکلات یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Parenting Stress and Family Problem Solving Skills in the Mothers of Normal Students and Students with Special Needs
مقایسه‌ ‌تنیدگی ‌والدگری و مهارت حل‌ مشکل‌ خانواده در مادران دانش‌آموزان عادی و دارای نیازهای ویژه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Social Mobility Plays on decreasing Behavioral Problems of Students with multiple disabilities: Case study
اثربخشی تمرین بازی‌های حرکتیِ اجتماعی بر کاهش مشکلات رفتاری دانش‌آموزان چندمعلولیتی: یک مطالعه تک آزمودنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Functional Communication Training on Reduction of Aggressive Behavior of Students with Intellectual Disabilities and Improvements of on Task Behavior
اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی کارکردی بر پرخاشگری و رفتارهای تکلیف‌مدار دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی دارای رفتارهای پرخاشگرانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of personality characteristics and welfare mothers with and without a deaf child
مقایسه‌ ویژگی‌های شخصیتی و بهزیستی مادران با و بدون فرزند آسیب دیده شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Academic Adjustment between Students with Learning Disability and Students with Low, Moderate and High Academic Achievement
مقایسه سازگاری تحصیلی در دانش‌آموزان پسر دارای مشکلات یادگیری و دانش آموزان پسر دارای پیشرفت تحصیلی پایین، متوسط و بالا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles