Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی (دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم)



Volume 4, Number 132 (2015-7)


How Language Parameter Deficits Impact on Social Interaction of Children with Autism Spectrum Disorders during Middle Childhood and Intervention Strategies
چگونگی تأثیر کمبود ویژگی های زبانی کودکان با اختلال های طیف اتیسم بر تعامل اجتماعی آن ها در اواسط دوران کودکی و راهبردهای مداخله
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Philosophical Basis for Religious Education of Mentally Retarded People with a Look at the Philosophy of Mulla Sadra
مبانی فلسفی برای تربیت دینی افراد کم توان ذهنی بر اساس فلسفه ملاصدرا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Role of Organizational Climate and Marital Satisfaction on General Health of Exceptional School's Teachers
نقش جو سازمانی و رضایت زناشویی در سلامت عمومی معلمان مدارس استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Life Satisfaction in Students with and without Visually Impairment
مقایسه میزان رضایت از زندگی دانش‌آموزان با و بدون آسیب بینایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Pre-vocational Assessment of Mentally Retarded Students
نیازسنجی پیش‌حرفه‌ای برای دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparative Study of Development of Theory of Mind in Students with and without Learning Disability
مقایسه تحولی نظریه ذهن در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study of the Relationship between Parenting Styles and Risky Behavior in Deaf Students
رابطه بین شیوه‌های فرزندپروری والدین و رفتارهای پرمخاطره دانش آموزان آسیب دیده شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles