Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی (دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم)



Volume 8, Number 121 (2013-11)


Introducing input and output devices of computer for Blind and Low vision students
آشنایی با دستگاه های ورودی و خروجی رایانه ویژه آسیب دیدگان بینایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Pivotal Response Training (PRT) in Children with Autism Disorder
آموزش پاسخ محور (PRT) در کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Braille Dyslexia in blind students
اختلال نارساخوانی بریل در دانش آموزان دارای آسیب بینایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mirror neurons and role of them in imitation and theory of mind in autism spectrum children
نورون های آینه ای و نقش آن درتقلید و نظریه ی ذهن در کودکان طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Specific Methods of Assessment and Teaching Social Skills in Children with Attention Deficit / Hyperactivity Disorder
آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Virtual methods (Web based): A new approach for people with entrepreneurial spirit with a physical disability movement
روش مجازی (مبتنی بر وب) رویکرد نوین روحیه‌ی کارآفرینی برای افراد با ناتوانی جسمی - حرکتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Etiology of cerebral palsy (In the special educational schools in Mazandaran province)
بررسی وضعیت دانش آموزان مبتلا به فلج مغزی در مدارس استثنایی استان مازندران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles