جلد 8، شماره 121 - ( 8-1392 )                   شماره 121 صفحات 48-42 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nasr Azadani S, Ghamarani A, Yar Mohammadian A. Mirror neurons and role of them in imitation and theory of mind in autism spectrum children. J Except Educ 2013; 8 (121) :42-48
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-234-fa.html
نصر آزادانی سحر، قمرانی امیر، یار محمدیان احمد. نورون های آینه ای و نقش آن درتقلید و نظریه ی ذهن در کودکان طیف اتیسم. تعلیم و تربیت استثنایی. 1392; 8 (121) :42-48

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-234-fa.html


1- رشته کودکان استثنایی
2- دانشگاه اصفهان
چکیده:   (12699 مشاهده)
یافته های جدید علمی از کشف گروهی از نورون ها در قسمت پیش حرکتی قشر خاکستری مغز خبر می دهند. این نورون ها، نورون های آینه ای نام دارند. متخصصان برای اولین بار درحدود دهه ی 1990 سیستم نورون های آینه ای را در میمون ها در دانشگاه پارما کشف کردند. نورون های آینه ای در مغزمسئول درک اعمال و مقاصد دیگرانند. سیستم نورون های آینه ای یک نقش مهم در درک اعمال دیگران داشته و ممکن است توانایی ضروری برای انسان ها در یادگیری از طریق مشاهده و تقلید باشد. پژوهش های نوروفیزیولوژی زیادی اثبات کرده اندکه این نورون ها در مغز کودکان طیف اتیسم به طور جدی آسیب دیده اند که پیامد آن به صورت نقص در رفتارهای تقلیدی و نظریه ی ذهن آشکار می شود. مقاله حاضر با بررسی نورون های آینه ای در پی توضیح و تبیین کارکردهای آنها در تقلید و نظریه ی ذهن کودکان طیف اتیسم می باشد. یافته های این پژوهش می تواند در آموزش کودکان طیف اتیسم موثر باشد.
متن کامل [PDF 203 kb]   (5591 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1392/11/14 | ویرایش نهایی: 1393/9/24 | پذیرش: 1392/11/14 | انتشار: 1392/11/14 | انتشار الکترونیک: 1392/11/14

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.