Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی (دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم)



Volume 1, Number 150 (2018-4)


Educational Interventions in Executive Functions in Children with Cognitive Disabilities
مداخله‌های آموزشی کارکردهای اجرایی برای کودکان با نارسایی شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Son-Rise Program (SRP) for Children with Autism Spectrum Disorder
برنامه سان-رایز (SRP) برای کودکان با اختلال طیف اوتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Assertiveness Skills Training on Self-Efficacy for Interpersonal Relationships in Children with Stuttering
تأثیر آموزش مهارت‌های ابرازمندی برخودکارآمدی در روابط بین‌فردی در کودکان مبتلا به لکنت زبان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Group Counseling Based on Reality Therapy on Resiliency in Parents of Autistic Children in Isfahan City
اثر بخشی مشاوره گروهی مبتنی بر واقعیت‌درمانی بر تاب آوری والدین کودکان اتیسم در شهر اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Meta-Cognition in Students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder, Visual Impairment and Children with Typical Development
مقایسه‌ی فراشناخت در دانش‌آموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه- بیش‌فعالی، آسیب بینایی و کودکان با تحول بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Precision Teaching and Direct Instruction: Two Methods Based on Behavioral Approach in Learning Disorder
مقایسه‌ی دقیق‌آموزی و آموزش مستقیم: دو روش مبتنی بر رویکرد رفتارگرایی در اختلال یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Response to Intervention as a Roadmap for Educational Inclusion
پاسخ به مداخله به عنوان نقشه‌ راه فراگیرسازی آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles