Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی (دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم)



Volume 1, Number 138 (2016-3)


The Effects of a Balance Exercise Program for Enhancement of Gait Function on Temporal and Spatial Gait Parameters in Young People with Intellectual Disabilities
اثر برنامه‌ ورزشی تعادلی بر بهبود عملکرد گام برداشتن و شاخص‌‌های زمانی و مکانی راه رفتن در نوجوانان کم‌توان‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Scerts Model: A Family-centered Approach to Enhancing Social and Emotional Abilities of Children with Autism Spectrum Disorder
الگوی اسکرتس: رویکردی خانواده‌محور برای ارتقای توانایی‌های اجتماعی-هیجانی کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attachment Theory and Socioemotional Problems in Students with Learning Disorder: Theoretical Explanation and Clinical Applications
نظریه دلبستگی و مشکلات هیجانی- اجتماعی در دانش‌آموزان با مشکلات ویژه یادگیری: تبیین نظری و کاربردهای بالینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Consequences of Having a Brother or Sister with Hearing Impairment
پیامدهای داشتن خواهر یا برادر آسیب‌دیده‌شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mothers experiences of children with profound hearing loss after cochlear implant: A phenomenological study
تجارب مادران کودکان دچار افت شنوایی عمیق بعد از کاشت حلزونی: یک مطالعه پدیدارشناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effects of Cognitive-behavioral Anger Management on Adolescents with Conduct Disorder
اثربخشی آموزش شناختی- رفتاری کنترل خشم بر نوجوانان دارای اختلال سلوک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Sensory Processing Style Interventions on Increasing Parental Self-efficacy and Child-parent Relationship in Children with Autism
اثربخشی مداخله سبک‌های پردازش حسی بر افزایش خودکارآمدی والدگری و رابطه والد-کودک در کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing Mental Health and Irrational Believes of Ordinary and Special Primary Schools Teachers
مقایسه سلامت عمومی و باورهای غیرمنطقی معلمان مدارس استثنایی و عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles