Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی



Volume 4, Number 141 (2016-10)


Developmental Coordination Disorder: A review and update
مروری بر اختلال هماهنگی رشدی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analytical Investigation of Autism Spectrum Disorders in Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (5th revision)
بررسی تحلیلی اختلال طیف اتیسم در نسخه پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Best Nutrition For children with autism spectrum disorder
رژیم خوراکی مناسب برای کودکان با اختلال طیف اتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prevalence of Affective-Emotional Disorders in Exceptional Children
شیوع اختلال‌های رفتاری- هیجانی در کودکان استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Linguistic Plays Program on Working Memory of Male Students with Dyslexia
اثربخشی برنامه بازی‌‌های زبان‌شناختی بر حافظه‌ کاری دانش‌آموزان پسر با نارساخوانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison between Occupational Stress and Occupational Satisfaction among the Teachers of Students with Intellectual Disability and Teachers of Regular Students
مقایسه تنیدگی‌شغلی و رضایت‌شغلی در معلمان دانش‌آموزان با کم‌توانی‌ذهنی و معلمان دانش‌آموزان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison between Involvement Style and Effective Factors in Parental Involvement Related to Learning in Students with and without ADHD
مقایسه شیوه درگیری و عوامل موثر در مداخله والدین در ارتباط با یادگیری دانش‌آموزان با اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی و دانش‌آموزان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Developmental Comparison of the Emotional Recognition Ability in Mild Mentally Disabled Students
مقایسه تحولی توانایی تشخیص هیجانات و سوگیری هیجانی در دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles