جلد 4، شماره 112 - ( 8-1391 )                   شماره 112 صفحات 55-60 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khezri A. Peer Tutoring, The Strategy Teaching to Students with special need in the Inclusive system. Exceptional Education. 2012; 4 (112) :55-60
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-389-fa.html
خضری آناهیتا. تدریس همسال: راهبرد آموزش به دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در نظام آموزش فراگیر. تعلیم و تربیت استثنایی. 1391; 4 (112) :55-60

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-389-fa.html


سازمان آموزش و پرورش استثنایی
چکیده:   (4576 مشاهده)
تدریس هم سال یکی از راهبردهای آموزشی مؤثر به دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در نظام آموزشی فراگیر است. آموزش فراگیر رویکردی مبتنی بر عادی سازی است و هدف آن آماده کردن فرد با نیازهای ویژه برای زندگی مناسب در جامعه می‌باشد. در آموزش فراگیر دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در کلاس‌های درس عادی در کنار سایر دانش‌آموزان با استفاده از خدمات معلم رابط به عنوان تسهیل گر مشغول به تحصیل می‌شوند. در این راهبرد، یک دانش‌آموز (به عنوان آموزش یار) تجربه یادگیری را برای شاگرد دیگر (به عنوان آموزش گیرنده) تحت نظارت معلم فراهم می‌کند. در مقاله حاضر ضمن توصیف این راهبرد آموزشی، شکل‌ها، مزایا و روش‌های اجرای آن، به مخاطرات استفاده از تدریس همسال و نقش معلم در اجرای موفقیت‌آمیز آن پرداخته می‌شود.
متن کامل [PDF 143 kb]   (2216 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۳/۶/۲۹ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۳/۱۰/۳ | پذیرش: ۱۳۹۳/۶/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۳/۶/۲۹ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۳/۶/۲۹