، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (3055 مشاهده)
در این مقاله روشهایی که به والدین کمک میکنند تعاملات محاورهای خود را با کودک دارای آسیب شنواییشان ساده کنند،مورد بحث قرار میگیرد.فرض بر این است که تعاملات محاورهای رضایت بخش بین کودک و والدین موجب پرورش رشد گفتار و زبان کودک میشود و رشد اجتماعی، هیجانی و هوشی او را بهبود میبخشد.در این میان درمانگر میتواند نقش چشمگیری در کمک به والدین ایفا کند تا بیاموزند چگونه از رشد زبان و گفتگو پشتیبانی کنند.اگرچه بین روشهایی که والدین گفتار یا زبان را پرورش میدهند تفاوت واقعا آشکاری وجود ندارد در این مقاله،نخست زبان و سپس گفتگو مورد توجه قرار میگیرد. هنگام آموزش والدین مهم است به یاد داشته باشید آنها کودک خود را بهتر از هر فرد دیگر از جمله تمام درمانگران،میشناسند.نقش درمانگر، فراهم کردن اطلاعات و کمک به والدین است تا برای رشد زبان و مهارتهای محاورهای از استعداد، دانش و تجربههای خود استفاده کنند.الگوهای ارتباطی در زمینهی نظام خانواده پدیدار میشوند و مؤثرترین راهبردها برای ترغیب رشد ارتباط،آنهایی هستند که با محیط خانواده هم زیستاند.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
آسیب دیده شنوایی دریافت: 1398/10/29 | پذیرش: 1398/10/30 | انتشار: 1398/10/30 | انتشار الکترونیک: 1398/10/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول