زمینه: دانشآموزان دارای اختلال طیف اتیسم به دلیل داشتن مشکلاتی در زمینه مهارتهای اجتماعی و تحصیلی و تداوم این مشکلات تا بزرگسالی، در زمینه اشتغال نیز با دشواریهایی از قبیل اخراج، درآمد پایین و مشکلات هیجانی و رفتاری مانند عزتنفس پایین، افسردگی و پرخاشگری مواجه میشوند. هدف از این پژوهش ارایه راهکارهایی برای توانبخشی پیشحرفهای و حرفهای به معلمان کودکان دارای اختلال طیف اتیسم بود.
نتیجهگیری: به دلیل اینکه معلمان مرجع آموزشی دانشآموزان دارای اختلال طیف اتیسم هستند، بنابراین با رابطه تنگاتنگ با کاردرمانها میتوانند در انطباق بهتر این افراد با محیط روزمره زندگی و اشتغال به آنها کمک کنند. از اینرو، به معلمان پیشنهاد میشود با تکیه بر مهارتهای زندگی، تحصیلی، حس لمسی، عمقی و بینایی، ایجاد موقعیتهای طبیعی برای آشنا کردن و کاهش استرس، برنامههای منظم، تکیه بر درک جزییات و هیجانات، هوشبهر غیرکلامی، درک زبانی و زبان بیانی و کارکردهای اجرایی به کودکان دارای اختلال طیف اتیسم در انطباق بهتر کمک کنند.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |