جلد 2، شماره 130 - ( اردیبهشت 1394 )                   شماره 130 صفحات 56-51 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

gholam hosein zadeh H. Inclusive Education: Existing and Interesting Situation. J Except Educ 2015; 2 (130) :51-56
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-356-fa.html
غلامحسین زاده حسن. آموزش فراگیر : وضعیت موجود و مطلوب. تعلیم و تربیت استثنایی. 1394; 2 (130) :51-56

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-356-fa.html


اداره کل آموزش و پرورش ، hassangh3000@yahoo.com
چکیده:   (8820 مشاهده)

آموزش فراگیر یعنی برخورداری همه جانبه تمامی کودکان از امکانات جامعه و تسهیل شرایط و امکانات به منظور بهره مندی دانش آموزان با نیازهای ویژه از آموزش عمومی در کنار سایر دانش آموزان. در این رویکرد اعتقاد بر این است با فراهم شدن امکانات لازم همه دانش آموزان می‌توانند یاد بگیرند. یکی از اهداف این رویکرد این است تا حد امکان دانش آموزان با نیازهای ویژه در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت‌شان تحصیل نمایند. اجرای آموزش فراگیر به عنوان یک رویکرد آموزشی از اوایل دهه 80 در کشور بر اساس نیاز جامعه و عمل به تعهدات بین المللی شروع شده است. از آن زمان تاکنون فعالیت‌هایی انجام شده، با این حال این رویکرد با موانع و محدودیت‌هایی همراه بوده است. در میان اطلاع رسانی و ارایه اطلاعات کارشناسی در این زمینه می تواند به اجرای دقیق و صحیح‌تر این رویکرد کمک نماید. با این هدف بر آن شدیم در رابطه ماهیت این رویکرد، روند اجرا، چالش‌های پیش رو، راهکارهای اجرایی و وضعیت اجرای آموزش فراگیر در استان کرمان مطالبی را به عرض خوانندگان عزیز برسانیم.

متن کامل [PDF 637 kb]   (11484 دریافت)    
نوع مطالعه: مطالعۀ تک‌آزمودنی | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1393/6/10 | ویرایش نهایی: 1395/9/11 | پذیرش: 1393/7/6 | انتشار: 1394/5/26 | انتشار الکترونیک: 1394/5/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.