Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی (دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم)



Volume 6, Number 184 (2025-3)


Analyze the lived experience of teachers with students on the autism spectrum in virtual education: a phenomenological study
واکاوی تجربه زیسته معلمان دانش‌آموزان با اختلال طیف اُُتیسم از آموزش مجازی: یک مطالعه پدیدار شناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Testing the Causal Model of Quality of Life Based on Unconditional Acceptance, Ego Strength and Spiritual Health by Mediating Parenting Stress of Mothers with Blind Children in West Mazandaran Province
بررسی کیفیت زندگی براساس پذیرش بی‌قید و شرط، نیرومندی «من » و سلامت معنوی با میانجیگری استرس والدگری مادران دارای فرزند نابینا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of teaching Persian language metaphors with the electronic educational package method on the Self-Awareness Skills in students with hearing impairment
اثربخشی آموزش استعاره‌های زبان فارسی با روش بسته آموزشی الکترونیکی بر مهارت خودآ گاهی در دانش‌آموزان با آسیب شنوایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of emotional self-control training on aggression and emotion control of male students with behavioral disorders
اثربخشی آموزش خودکنترلی هیجانی بر پرخاشگری و کنترل عواطف دانش‌آموزان پسر با اختلال رفتاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Inclusion model of educational sports for people with disabilities in Iran
مدل فراگیرسازی ورزش آموزشی افراد با ناتوانی در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Self-Advocacy Movement Approach: A way to Social Adjustment of Students with Intellectual disabilities
رویکرد خودحمایتی: روشی برای سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles