زمینه: این مقاله به تاریخچه، توصیف ویژگیها، مبانی نظری و پشتوانه تجربی این رویکرد درمانی پرداخته است.
نتیجه گیری: مشکلات رفتاری دانش آموزان یکی از موانع اصلی در فرآیند آموزش است که بر کیفیت زندگی این دانشآموزان و خانوادههای آنها نیز تأثیر مخربی دارد. آموزش ارتباط کارکردی، یکی از رویکردهای رفتاری در حوزه آموزش ویژه است که طی چند دهه گذشته مبانی نظری و شواهد تجربی بالایی از آن حمایت کردهاند. شیوه مناسب آموزش ارتباط کارکردی برای هر فرد، بهوسیله نتایج ارزیابی کارکردی و تحلیل کارکردی مشکل رفتاری موردنظر تعیین میشود
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |