جلد 5، شماره 133 - ( مرداد 1394 )                   شماره 133 صفحات 27-21 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ebrahimi S M S. Application of Functional Communication Training in the Scope of Developmental Disabilities. J Except Educ 2015; 5 (133) :21-27
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-628-fa.html
ابراهیمی سیدمحمدصبور. کاربرد آموزش ارتباط کارکردی در حوزه ناتوانی‌های رشدی . تعلیم و تربیت استثنایی 1394; 5 (133) :27-21

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-628-fa.html


آموزش و پرورش ، ebrahimims@yahoo.com
چکیده:   (4993 مشاهده)

زمینه: این مقاله به تاریخچه، توصیف ویژگی‌ها، مبانی نظری و پشتوانه تجربی این رویکرد درمانی پرداخته است.

نتیجه­ گیری: مشکلات رفتاری دانش ­آموزان یکی از موانع اصلی در فرآیند آموزش است که بر کیفیت زندگی این دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها نیز تأثیر مخربی دارد. آموزش ارتباط کارکردی، یکی از رویکردهای رفتاری در حوزه آموزش ویژه است که طی چند دهه گذشته مبانی نظری و شواهد تجربی بالایی از آن حمایت کرده‌اند. شیوه‌ مناسب آموزش ارتباط کارکردی برای هر فرد، به‌وسیله نتایج ارزیابی کارکردی و تحلیل کارکردی مشکل رفتاری موردنظر تعیین می‌شود

متن کامل [PDF 283 kb]   (1119 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1394/4/3 | ویرایش نهایی: 1395/9/11 | پذیرش: 1394/6/18 | انتشار: 1394/9/23 | انتشار الکترونیک: 1394/9/23

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.