جلد 5، شماره 133 - ( مرداد 1394 )                   شماره 133 صفحات 64-61 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

khosravi shakib J, mahmoodi A. Nonverbal Learning Disability: How to Recognize It and Minimize Its Effects. J Except Educ. 2015; 5 (133) :61-64
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-243-fa.html
خسروی شکیب جهانگیر، محمودی احمد. ناتوانی های یادگیری غیر کلامی: چگونگی تشخیص و کاهش اثرات آن. تعلیم و تربیت استثنایی. 1394; 5 (133) :64-61

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-243-fa.html


1- کارشناس آموزش و توانبخشی مشکلات ویژه ، khosravi.jahan@yahoo.com
2- دبیر
چکیده:   (6889 مشاهده)

زمینه: ناتوانی‌های یادگیری غیر­کلامی یکی از جدیدترین مباحث از زیرمجموعه ­های ناتوانی‌های یادگیری است که با توجه به ارتباط و هم­پوشانی برخی نشانه­ های آن با برخی از اختلال­ های طیف اتیسم (نشانگان اسپرگر) نیاز به‌دقت و ارزیابی بیشتری دارد. این مقاله تلاش دارد بر نوع غیر­کلامی ناتوانی‌های یادگیری تمرکز کند.

نتیجه‌گیری: در این پژوهش پس از ارایه ویژگی ­های افراد با ناتوانی‌های یادگیری غیر­کلامی از قبیل نشانه­ های کلی و ویژه؛ اطلاعاتی در مورد شیوه تشخیص و ارزیابی این‌گونه افراد و همچنین روش­ هایی برای کاهش اثرات آن‌ هم در محیط آموزشگاهی و هم در اجتماع ارایه شده است. مقاله شامل نکته­ های کاربردی برای مربیان و همچنین نکته­ هایی برای همکاری والدین به‌منظور بهبود قابلیت اجتماعی افراد با ناتوانی‌های یادگیری غیرکلامی است.

متن کامل [PDF 224 kb]   (1431 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1392/11/28 | ویرایش نهایی: 1394/9/23 | پذیرش: 1393/7/22 | انتشار: 1394/9/23 | انتشار الکترونیک: 1394/9/23

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.