جلد 4، شماره 164 - ( ویژه نامه کودکان و دانش آموزان با آسیب بینایی 1400 )                   شماره 164 صفحات 64-61 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Karimi A. Hand Over Hand, Hand Under Hand. J Except Educ. 2021; 4 (164) :61-64
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2353-fa.html
کریمی اشرف. دست زیر دست، دست روی دست. تعلیم و تربیت استثنایی. 1400; 4 (164) :64-61

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2353-fa.html


آموزش و پرورش ، karimi.ashraf@gmail.com
چکیده:   (2984 مشاهده)
چکیده
هنگام آموزش دانش آموزان نابینا چاره ای جز تماس با دست های آنان برای راهنمایی شان یا نشان دادن فعالیتی به آنها
نداریم. رفتار غالب معلمان این است که با گذاشتن دست های خود روی دست های دانش آموزان آنان را به سوی فعالیتی
هدایت کنند. این رفتار را روش «دست روی دست » می نامند که محدودکننده است. این مقاله که با استفاده از تجربیات
زیسته ی نگارنده در فرصت مطالعاتی و دو مقاله ی 1 دیگر در این حوزه نگاشته شده است، به بازشناسی روش دست روی
دست و معرفی روش دست زیر دست به عنوان جایگزین مناسب تر آن پرداخته است.
 
متن کامل [PDF 165 kb]   (96 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: آسیب دیده بینایی
دریافت: 1400/3/1 | ویرایش نهایی: 1400/11/6 | پذیرش: 1400/5/11 | انتشار: 1400/5/11 | انتشار الکترونیک: 1400/5/11

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.