جلد 5، شماره 142 - ( آذر و دی (ویژه نامه کاردرمانی) 1395 )                   شماره 142 صفحات 38-42 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sanglakh ghoochan Atigh A. Application of Music Activities on Occupational Therapy Interventions in Children with Autism Spectrum Disorder. J Except Educ. 2016; 5 (142) :38-42
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1038-fa.html
سنگلاخ قوچان عتیق آتوسا. کاربرد فعالیت‌های موسیقایی در مداخله‌های کاردرمانی کودکان با اختلال طیف اتیسم. تعلیم و تربیت استثنایی. 1395; 5 (142) :38-42

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1038-fa.html


مرکز تخصصی توانبخشی آرمان شایان ، atoosa.atigh@gmail.com
چکیده:   (2786 مشاهده)

زمینه: موسیقی امروزه یکی از رایج‌ترین اقدامات درمانی است که در کنار درمان­های اصلی اختلال طیف اتیسم استفاده می­شود. از آن‌جا که این درمان به عنوان یکی از انواع مداخله‌های طب مکمل مطابق با تمایلات و توانایی­های این کودکان است،  نتایج مثبتی را درپی داشته است. بنابراین پژوهش حاضر قصد دارد با اشاره به برخی از این مقاله‌ها در حوزه­ کاربرد موسیقی، اهمیت استفاده از این مداخله­ آسان، ارزان و جذاب را برای درمان نقایص مختلف در کودکان دارای اختلال طیف اتیسم بیان کند.

نتیجه‌گیری: براساس مرور پژوهش‌های موجود در اختلال طیف اتیسم، از موسیقی برای ایجاد بهبودی در مهارت‌های اجتماعی و ارتباطات بین‌فردی،  مهارت‌ها­ی کلامی، حرکتی و رفتاری و نیز امور مربوط به خودیاری استفاده شده است. البته پژوهش‌های انجام‌شده اغلب به‌صورت پژوهش موردی و با حجم نمونه­ اندک هستند، بنابراین تشویق درمانگران به استفاده از موسیقی و اجرای پژوهش‌های قوی­تر می­تواند به گسترش این روش درمانی موثر کمک شایانی کند

متن کامل [PDF 355 kb]   (1400 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: کاردرمانی
دریافت: 1395/10/22 | ویرایش نهایی: 1395/11/24 | پذیرش: 1395/10/22 | انتشار: 1395/11/24 | انتشار الکترونیک: 1395/11/24

ارسال پیام به نویسنده مسئول