Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی (دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم)



Volume 3, Number 163 (2021-9)


The Effectiveness of Acceptance and Commitment Therapy on Decreasing Anxiety and Depression Symptoms in Autistic Children’s Mothers: Single Case Study
اثربخشی درمان پذیرش و تعهد بر کاهش نشانه های اضطراب و افسردگی مادران کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Supplementary Curriculum Model for Students with Attention Deficit /Hyperactivity Disorder (AD/HD) with Emphasis on the Brain
الگوی برنامه درسی مکمل ویژه دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی با تأکید بر مغز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Schema Therapy on Parental Stress and Psychological Hardiness of Mothers of Children with Autism Spectrum Disorder
اثربخشی طرح‌واره‌درمانی بر تنیدگی والدگری و سخت‌رویی روان‌شناختی مادران کودکان با اختلال طیف اُتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Emotional Empathy, Family Relationship and Communication Skills of Parents in Social Adjustment of the Blinds
نقش همدلی عاطفی، ارتباط خانوادگی و مهارت‌های ارتباطی والدین در سازگاری اجتماعی نابینایان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Effectiveness of Mindfulness Group Learning, Cognitive Behavioral Learning, and Blended Learning in Mothers on the Executive Functions and Emotion Regulation of Children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (AD/HD)
مقایسه اثربخشی آموزش گروهی ذهن آگاهی، آموزش شناختی- رفتاری و آموزش ترکیبی به مادران بر کارکردهای اجرایی و تنظیم هیجانی کودکان با اختلال کاستی توجه-بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Executive Functions on the Level of Social Interactions, Self-stigma and Anxiety in Children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (AD/HD)
اثربخشی کارکردهای اجرایی بر سطح تعاملات اجتماعی، خود انگی و اضطراب کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Positive Psychology on Psychological Well-being of Mothers with a Mentally Retarded Child
اثربخشی روان‌شناسی مثبت نگر بر بهزیستی روان‌شناختی مادران دارای فرزند کم توان ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles