جلد 1، شماره 109 - ( 2-1391 )                   شماره 109 صفحات 78-84 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khezrbi A. Social Skills Teaching to students with special needs in Inclusive education. Exceptional Education. 2012; 1 (109) :78-84
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-525-fa.html
خضری آناهیتا. آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان با نیازهای ویژه در نظام آموزش فراگیر. تعلیم و تربیت استثنایی. 1391; 1 (109) :78-84

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-525-fa.html


کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی
چکیده:   (5413 مشاهده)
مهارت های اجتماعی رفتارهایی هستند که به افراد برای کنش متقابل با دیگران کمک می کنند. در مدرسه، کنش متقابل ممکن است با هم کلاسی‌ها، معلمان و سایر کارکنان مدرسه باشد. در مراحل بعدی زندگی، این کنش متقابل با همکاران، سرپرستان، دوستان و افراد دیگر برقرار می شود که شخص ملاقات می کند. در آموزش فراگیر که دانش آموزان با نیازهای ویژه در کلاس های درس عادی در کنار سایر دانش آموزان با استفاده از خدمات معلم مرجع (رابط) به عنوان تسهیل گر مشغول به تحصیل می شوند، از نظر پذیرش در گروه همسالان خود با مشکل رو به رو می شوند. یک برنامه عادی سازی باید شامل تمهیداتی برای افزایش پذیرش اجتماعی نسبت به دانش آموزان دارای نیازهای ویژه باشد تا بتواند مؤثر واقع شود. در مقاله حاضر ضمن تعریف خصوصیات افراد توانا به لحاظ اجتماعی و مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه در مهارت های اجتماعی پایه، شیوه های شناسایی دانش آموزان دچار مشکل در برقراری ارتباط و روابط اجتماعی توضیح داده می شود. علاوه بر آن ضرورت، اهداف و نحوه آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان با نیازهای ویژه شرح داده می شود.
متن کامل [PDF 924 kb]   (6795 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه اي | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ | انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۳/۱۰/۱۴