جلد 1، شماره 109 - ( 2-1391 )                   شماره 109 صفحات 46-54 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

velayati E. Computer games and Their Role in the Teaching and Learning of Mentally-Retarded Students. Exceptional Education. 2012; 1 (109) :46-54
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-522-fa.html
ولایتی الهه. بازی های رایانه ای و نقش آن در آموزش و یادگیری دانش آموزان کم توان ذهنی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1391; 1 (109) :46-54

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-522-fa.html


دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (4708 مشاهده)
کم توانی ذهنی، اصطلاحی است که در خصوص دانش‌آموزانی به‌کار می‌رود که محدودیت‌های اساسی در عملکرد ذهنی و مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی دارند. این محدودیت‌ها منجر به این می‌شود که دانش‌آموز کم‌توان ذهنی مطالب درسی را دیر یاد بگیرد. از این رو، مدارس این‌گونه دانش‌آموزان با مشکلاتی از قبیل مشکلات یادگیری مواجه هستند. همچنین، این دانش‌آموزان معمولاً با کمبود انگیزه، شناخته شده اند و جلب توجه آنها توسط معلمان به مطالب آموزشی، امری دشوار است. دانش‌آموزان کم توان ذهنی به نسبت سایر دانش‌آموزان عادی، برای دریافت خدمات و برنامه‌های آموزشی پیشرفته از اولویت بیشتری برخوردارند. دانش‌آموزان کم توان ذهنی، تنها در صورتی یاد می گیرند و به موفقیت نائل می‌شوند که برای آموزش آنها از روش ها، تجهیزات و فناوری های مناسبی استفاده شده باشد. در این مقاله سعی شده است الزامات آموزشی در بازی‌های رایانه‌ای ، انواع خاص آن و راهکارهای کاربرد موفقیت‌آمیز آن برای دانش‌آموزان کم توان ذهنی تشریح شود .
متن کامل [PDF 876 kb]   (2007 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ | انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۱۴ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۳/۱۰/۱۴