جلد 2، شماره 108 - ( 6-1390 )                   شماره 108 صفحات 62-56 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghara khani A, Akbari H, Fereidooni aref F. Comic strip conversation : supportive – therapeutic strategy for students with behavioral disorders . J Except Educ 2011; 2 (108) :56-62
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1009-fa.html
قره خانی احمد، اکبری حمزه، فریدونی عارف فاطمه. « گفتگوی مصور» راهبرد حمایتی - درمانی برای دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری . تعلیم و تربیت استثنایی. 1390; 2 (108) :56-62

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1009-fa.html


1- روان­شناسی و آموزش کودکان استثنایی
2- روان­شناسی تربیتی
3- تربیت بدنی
چکیده:   (3732 مشاهده)

فرایند ترسیم یا ساختن، فرایند پیچید­ه ­ایاست که طی آن کودک، اجزای گوناگونی از تجربه­هایش را برای ساختن یک کل معنی­دار مورد استفاده قرار می­دهد. در این فرایند او چیزی بیش از یک تصویر را ارائه می دهد ، او بخشی از خود را به ما باز می­نمایاند ، این که چگونه فکر می کند ، چگونه احساس می کند و چگونه می­بیند، راهبردی در امر شناخت و درمان مشکلات کودکان سازش نایافته است. استفاده از مکالمه و گفتگو برای بیان اجتماعی با استفاده از تصاویر و داستان های نقاشی شده (مصور ) برای نخستین بار توسط  کارول گری2 در سال1994معرفی گردید. گری جهت تدریس مهارت های اجتماعی و بهبود فهم اجتماعی دانش­آموزان دارای اختلال­های رفتاری ، مکالمه به وسیله نقاشی و داستان های اجتماعی را طراحی نمود. در این مقاله استفاده از راهبرد گفتگوی مصور جهت بهبود اختلال­های رفتاری در دانش آموزان شرح داده می شود .

متن کامل [PDF 792 kb]   (448 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1395/9/21 | ویرایش نهایی: 1395/9/21 | پذیرش: 1395/9/21 | انتشار: 1395/9/21 | انتشار الکترونیک: 1395/9/21

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.