Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی (دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم)



Volume 2, Number 157 (2019-7)


Meeting the Needs of Students With Coexisting Visual Impairments and Learning Disabilities
بررسی نیازهای دانش آموزان با همبودی آسیب بینایی و ناتوانی یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Emotional abuse: definition, prevalence, consequences and interventions
آزاردیدگی هیجانی: تعاریف، شیوع، پیامدها و مداخلات
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Video Modeling: Theoretical Bases, Types, Effectiveness, Application and Implementation Steps
مدل‌سازی ویدئویی: مبانی نظری، انواع، اثربخشی، کاربرد و گام‌های اجرا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of biological characteristics and general health of relatives and non-native parents with more than one exceptional child
بررسی تحلیلی ویژگی های زیستی و سلامت عمومی والدین خویشاوند و غیرخویشاوند با بیش از یک فرزند استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Counseling Approaches for consultation with parents of deaf children: Audiologist Guide
رویکرد‌های مشاوره‌ای برای مشاوره با والدین کودک ناشنوا: راهنمای شنوایی‌شناسان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between coping strategies, cognitive emotion regulation and mindfulness with quality of life in mothers of children with intellectual disabilities Afshin Moosavi
رابطه راهبردهای مقابله‌ای، تنظیم شناختی هیجان و ذهن‌آگاهی با کیفیت زندگی در مادران دارای فرزند آهسته‌گام
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles