، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (3353 مشاهده)
درمان کودکان کمتوجه/بیشفعال اغلب به صورت مداخلات دارویی،آموزشی و رفتاری انجام میشود.این درمان شامل آموزش والد و کودک، روشهای مدیریت رفتار،دارودرمانی و برنامههای مدرسه میباشد.هریک از مؤلفههای درمان باید برحسب شدت ونوع کمتوجهی/بیشفعالی و متناسب با نیازهای منحصر به فرد کودک و خانوادهاش تنظیم شود.برای دانشآموزان کمتوجه/بیشفعال اعم از پیشدبستانی،دبستانی،نوجوان،مداخلات رفتاری به طور کارساز وجود دارد و هرچه این مداخلات زودتر انجام گیرد نتیجه بهتر خواهد بود. رفتاردرمانی یا اصلاح و بهبود رفتار،تنها درمان غیر دارویی است که برپایهی مستندات گستردهی علمی استوار است.در اصلاح رفتار،والدین،آموزگاران و کودکان،روشها و مهارتهای خاصی را از یک درمانگر یا از یک آموزشدهندهی ماهر میآموزند. والدین و آموزگاران از این مهارتها در مداخلات روزانهی خود با کودکان استفاده میکنند تا عملکرد و رفتار آنان را بهبود بخشند.یکی از این مهارتها مدیریت رفتار در کلاس است.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
اختلالات رفتاري دریافت: 1398/10/28 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29
ارسال پیام به نویسنده مسئول