جلد ۸، شماره ۹۸ و ۹۹ - ( ۱۲-۱۳۸۸ )                   شماره ۹۸ و ۹۹ صفحات ۰-۰ | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available81. J Except Educ 2010; 8 (98 and 99)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1564-fa.html
حسن پور هشتایجانی عبادالله، علی نژاد مکاری نرگس. شناسایی و پیشگیری زود هنگام مشکلات خواندن (۷۶تا۸۰-۸- ۹۸تا۹۹-۱۳۸۸). تعلیم و تربیت استثنایی. ۱۳۸۸; ۸ (۹۸ و ۹۹)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-۱-۱۵۶۴-fa.html


۱- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (۳۳۷۹ مشاهده)
تعدادی از کودکان در فراگیری خواندن و نوشتن با مشکلاتی مواجه هستند و پیامدها و میزان تاخیر آنها با توجه به ماهیت سامانه نوشتاری خط متفاوت است . در زبان هایی که سامانه نوشتاری آنها قاعده مند است ، تعداد دانش آموزان دارای مشکل کمتر و در زبان هایی که ماهیت منظم خطی کمتر است، تعداد دانش-آموزان دارای مشکل بیشتر است . در این مقاله پژوهش های مرتبط با فراگیری مهارت خواندن و مشکلات خواندن با توجه به سامانه نوشتاری زبان ها بویژه زبان فنلاندی مورد بررسی قرار گرفته و روی موضوع شناسایی و پیشگیری زودهنگام تاکید دارد و در این زمینه، پیشینه خانوادگی و رشد مهارت های فراگیری خواندن را مهم و اساسی می داند .
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.