جلد 8، شماره 136 - ( آذر و دی 1394 )                   شماره 136 صفحات 49-40 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

SHARIFI JONDANI H R, ghobari B. Consideration of Needed Skills for Job Preparation of Students with Intellectual Disability. J Except Educ 2015; 8 (136) :40-49
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-650-fa.html
شریفی جندانی حمیدرضا، غباری بناب باقر. بررسی و شناسایی مهارت‌های موردنیاز برای آمادگی شغلی دانش‌آموزان با کم‌توانی‌ذهنی در دوره پیش‌حرفه‌ای. تعلیم و تربیت استثنایی. 1394; 8 (136) :40-49

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-650-fa.html


1- آموزش و پرورش ، hamid255@yahoo.com
2- دانشگاه تهران
چکیده:   (5821 مشاهده)

زمینه: مهم‌ترین هدف آموزش‌‌وپرورش ویژه، آماده‌کردن دانش‌آموزان برای زندگی مستقل یا با کمترین وابستگی است. یکی از مهم‌ترین عواملی که به استقلال در زندگی منجر خواهد شد، اشتغال موفق است. از طریق اشتغال، فرد به‌ کفایت اقتصادی و اجتماعی دست خواهد یافت و در جامعه عزت‌نفس و احترام به‌دست خواهد آورد. دوره پیش‌حرفه‌ای برای افراد با کم‌توانی‌ذهنی به‌عنوان دوره حساس در آمادگی شغلی در نظر گرفته‌ شده، بنابراین لازم است در این دوره مهارت‌های اساسی که فرد با کم‌توانی‌ذهنی را به کسب و حفظ شغل مجهز می‌کنند، آموزش داده شود. در این پژوهش مهارت‌های اساسی مورد نیاز برای آمادگی شغلی دانش‌آموزان با کم‌توانی‌ذهنی در دوره پیش‌حرفه‌ای مورد بررسی و شناسایی قرار گرفته است.

نتیجه‌گیری: پیشنهاد می‌شود برنامه‌درسی در دوره پیش‌حرفه‌ای متناسب با مهارت‌های یافت شده در این پژوهش مورد بازنگری قرار بگیرد و زمینه برای آموزش این مهارت‌ها فراهم شود.

متن کامل [PDF 291 kb]   (6029 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1394/5/4 | ویرایش نهایی: 1394/12/18 | پذیرش: 1394/9/10 | انتشار: 1394/12/18 | انتشار الکترونیک: 1394/12/18

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.