دانشگاه اصفهان ، roohidehkordi@yahoo.com
چکیده: (12081 مشاهده)
در این پژوهش مروری با مراجعه به مقالات و منابع روانشناختی مرتبط با موضوع و مطالعه و کنکاش آنها به جمع بندی و نتیجه گیری در مورد اختلال های اضطرابی در کودکان، علل به وجود آمدن این اختلال ها و روش های مداخله اقدام شده است. اختلال های اضطرابی از شایع ترین اختلالات دوران کودکی هستند که بسیاری از درمان گران به آن توجه ویژه داشته اند. برای مداخله در این اختلال ها دو نظریه شناختی- رفتاری و نظریه آدلری دو شیوه مطرح در این ارتباط هستند. شیوه ی شناختی- رفتاری که راهبردهایی را برای مقابله با اختلال های اضطرابی ارایه می دهد بیشتر جنبه ی درمانی و نظریه آدلری از این نظر که به شیوه های فرزند پروری و نوع الگو سازی والدین می پردازد بیشتر جنبه ی پیشگیرانه دارد.
نوع مطالعه:
اصیل پژوهشی |
موضوع مقاله:
عمومي دریافت: 1392/7/8 | ویرایش نهایی: 1393/9/23 | پذیرش: 1392/9/20 | انتشار: 1393/4/16 | انتشار الکترونیک: 1393/4/16
ارسال پیام به نویسنده مسئول