، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2600 مشاهده)
ضرورت توجه به نیازهای دانشآموزانی که نسبت به طردشدگی و محرومیت آسیبپذیر هستند و پاسخگویی به این نیازها از راه فراهم نمودن فرصتهای آموزشی صحیح از نکات اصلی بود که در گردهمایی جهانی آموزش در داکار در آوریل 2000 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت: راهحل چالش موجود باید به نحوی باشد که آموزش برای همه با بینشی سنجیده و با حمایت سیاستهای حکومتی و مؤسسههای رسمی ضمانت اجرایی داشته باشد. در شهرهای جنوبی کمبودهای جدی منابع مالی، محدودیتهای بیشماری را رقم میزند،از جمله تعداد ناکافی مدارس،امکانات نامناسب تحصیلی،کاهش روزافزون آموزگاران و پرسنل مجرب،کمبود تجهیزات کمکآموزشی و همچنین عدم حمایتهای لازم از سوی مسوولین،معضل جدی دیگری نیز در زمینه کیفیت آموزشی وجود دارد:گرچه در بسیاری از شهرها پیشرفتهای قابل توجهی در رسیدن به هدف آموزش همگانی صورت گرفته اما این پیشرفتها به قیمت قربانی نمودن کیفیت آموزشی تمام گشته است. اینگونه مراکز جریانی از نظام آموزشی را ایجاد کردهاند که اجباری به برآورده کردن نیازهای دانشآموزانی که ممکن است دچار چالشهایی همچون نظام ارتودوکسی و یا نقایصی در ساختار یا عملکرد میباشند و یا دانشآموزان مدارس استثنایی یا کلاسهای ویژه و گروههای خاصی از دانشآموزان همچون دانشآموزان دچار شالوده آموزش فراگیر براساس اصل آموزش بهعنوان حق قانونی هر انسان،در بیانیه جهانی حقوق بشر در سال 1949 اعلام شد این روش آموزشی قادر است زمینههای تحول شخصیت و گسترش ارتباط میان افراد،گروه ها و ملل را فراهم سازد ناتوانیهای مختلف،دانشآموزان متعلق به قومیتهای متفاوت و دانشآموزانی که درگیر چالشهای رفتاری هستند را ندارند.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
تلفیقی فراگیر دریافت: 1398/11/25 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول