جلد 6، شماره 128 - ( 11-1393 )                   شماره 128 صفحات 46-61 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mottaghinia M R, Veiskarami H A. Web Based Training for Students with Special Needs: Conception, Issues and Planning.. J Except Educ. 2015; 6 (128) :46-61
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-195-fa.html
متقی نیا محمد رضا، ویسکرمی حسن علی. آموزش مبتنی بر وب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه: مفهوم، مسائل و طراحی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1393; 6 (128) :46-61

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-195-fa.html


1- آموزش و پرورش استثنایی خرم آباد ، mr.mottaghinia@yahoo.com
2- دانشگاه لرستان
چکیده:   (7938 مشاهده)
زمینه: آموزش مبتنی بر وب، یکی از فن آوری های نوین آموزشی است که با کاربرد رویکردهای اکتساب دانش مبتنی بر سازنده گرایی و عینیت گرایی و با بهره گیری از رایانه و اینترنت، می تواند محیطی مناسب را برای آموزش ایجاد کند. از آنجایی که کودکان بانیازهای ویژه عموماً نسبت به کودکان عادی، دارای محدودیت هایی در یادگیری می باشند به نظر می رسد آموزش مبتنی بر وب بتواند نقش مهمی در جبران محدودیت های یادگیری این کودکان ایفا نماید. مقاله حاضر با مرور پژوهش های مربوط به حوزه ی آموزش مبتنی بر وب، سعی نموده است تا مبانی نظری و مفروضه ها، دستورالعمل ها و گام های طراحی و ارزیابی، نمونه ای از مدل های آموزشی، اثربخشی، مزایا و معایب آموزش مبتنی بر وب برای دانش آموزان بانیازهای ویژه را معرفی نماید. نتیجه گیری: نتایج گویای آن است که آموزش مبتنی بر وب با ارائه ی محتوای جذاب، درگیرنمودن یادگیرنده در فرایند یاددهی- یادگیری و نیز فراهم نمودن آموزش از راه دور، امکان یادگیری را در هر زمینه، در هر زمان و در هر مکان برای دانش آموزان با نیازهای ویژه فراهم می آورد. البته با توجه به مشکلاتی که درباره ی آموزش از راه دور وجود دارد نیاز است تا عناصر برنامه های آموزشی مبتنی بر وب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه با در نظر گرفتن این مشکلات، طراحی یا بهبود یابند.
متن کامل [PDF 516 kb]   (2878 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1392/10/14 | ویرایش نهایی: 1393/12/27 | پذیرش: 1393/2/17 | انتشار: 1393/12/27 | انتشار الکترونیک: 1393/12/27

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.