جلد 6، شماره 48 و 49 - ( 10-1384 )                   شماره 48 و 49 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available418. J Except Educ. 2005; 6 (48 and 49)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1909-fa.html
ابراهیمی امیرعباس. غربالگری شنوایی در کودکان (44تا 51-7-48تا 49- 1384). تعلیم و تربیت استثنایی. 1384; 6 (48 و 49)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1909-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (1686 مشاهده)
برنامه های غربالگری کودکان مدرسه رو مفید است چراکه می تواند به عنوان روشی برای غربال عملکرد گوش میانی و داخلی استفاده شود. عوامل خطرزا برای آسیب شنوایی، دلالت بر نیاز به غربالگری در خلال دیگر سال‌های مدرسه هستند عبارت است از: * نگرانی درباره شنوایی، گفتار، زبان و یادگیری کودک * تاریخچه کاهش شنوایی تاخیری ویا دیرآغاز در خانواده * علائم نشانگانی دربردارنده کاهش شنوایی * نابهنجاری هایی در جمجمه، صورت یا گوش * التهاب گوش میانی دائم یا پی در پی برای بیش از 3 ماه * ضربه به سر همراه با بیهوشی * مصرف داروهای دارای اثر سمی بر گوش * در معرض سطوح بالقوه زیان آور نویز قرارداشتن شرایط دیگر که در آن غربالگری شنوایی باید انجام شود، هنگام : * آغاز آموزش استثنایی * تکرار یک کلاس * عدم حضور در آخرین غربالگری منظم برنامه ریزی شده * ورود به نظام آموزشی تازه بدون مدرکی دال بر قبولی در غربالگری شنوایی برنامه ریزی شده پیشین است.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (3 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/11/22 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.