جلد 6، شماره 48 و 49 - ( 10-1384 )                   شماره 48 و 49 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available413. J Except Educ. 2005; 6 (48 and 49)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1904-fa.html
بساطیان کرم. نابینایان و موسیقی درمانی (14تا 18-2-48تا 49- 1384). تعلیم و تربیت استثنایی. 1384; 6 (48 و 49)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1904-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (1511 مشاهده)
استفاده از موسیقی درمانی برای درمان و شفا، تاریخی کهن دارد. در اقوام و ملل مختلف و در گذشته های بسیار دور از موسیقی در درمان و پیشگیری بیماری‌ها استفاده می شده است. از آنجا که کودکان استثنایی به موسیقی علاقه زیادی دارند، بویژه اگر موسیقی متناسب با ظرفیت هوشی و محدودیت‌های حسی و حرکتی آنها باشد, می توان از آن به عنوان وسیله‌ای برای آموزش و اصلاح رفتار و حرکت‌های نامناسب آنها استفاده کرد. از جمله موسیقی می تواند در آموزش کودکان نابینا جایگاه‌ خاصی داشته باشد، زیرا قبل از هر چیز، سازنده‌ی تجربه ی حسی است که قادر به تحریک بسیاری از قوای حسی از راه تمرین و دقت است. به کمک موسیقی می توان کودک نابینا را تشویق کرد تا با نواختن ساز یا شرکت در فعالیت‌های موسیقیایی، به فعالیت‌های حرکتی خود شکل مقبولی دهد . این امر موجب کسب رفتارهای مناسب و کاهش رفتارهای نامناسب او می شود.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (34 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده بینایی
دریافت: 1398/11/22 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.