، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2168 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر مقایسهی پیشرفت تحصیلی و اختلالهای رفتاری دانشآموزان آسیب دیدهی شنوایی مدارس ویژه و تلفیقی در شهر تهران بود. منظور از پیشرفت تحصیلی معدل سال گذشته و جاری دو گروه دانشآموزان و منظور از اختلالهای رفتاری ، دو فرم والدین و معلمان راتر بوده که شامل اضطراب ، افسردگی، بیش فعالی- پرخاشگری ، ناسازگاری اجتماعی، رفتار ضد اجتماعی و کمبود توجه (حواسپرتی) میباشد. نمونه مشتمل بر 30 دانشآموز آسیبدیده شنوایی دوره ابتدایی مدارس تلفیقی و 30 دانشآموز آسیب دیده شنوایی مدراس ویژه شهر تهران است . تجزیه و تحلیل نشان داد فقط در خرده مقیاسهای اضطراب- افسردگی و رفتار ضد اجتماعی بین دو گروه دانشآموز تفاوت معنیدار وجود دارد و در بقیه خرده مقیاسها و پیشرفت تحصیلی و اختلالهای رفتاری کلی از نظر والدین و معلمان بین این دو گروه تفاوت معنیدار وجود ندارد.
نوع مطالعه:
اصیل پژوهشی |
موضوع مقاله:
آسیب دیده شنوایی دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول