جلد ۴، شماره ۸۰ و ۸۱ - ( ۶-۱۳۸۷ )                   شماره ۸۰ و ۸۱ صفحات ۰-۰ | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available200. J Except Educ 2008; 4 (80 and 81)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1687-fa.html
فیاضی بارجینی لیلا. بررسی استفاده از نظام های ارتباطی جایگزین و مکمل گفتار (AAC) در دانش آموزان دارای نشانگان داون با آسیب شنوایی (۴۰تا ۴۲-۵-۸۰ تا ۸۱ - ۱۳۸۷). تعلیم و تربیت استثنایی. ۱۳۸۷; ۴ (۸۰ و ۸۱)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-۱-۱۶۸۷-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (۳۴۱۳ مشاهده)
هدف گفتاردرمانی، ایجاد توانایی برقراری ارتباط مناسب برای فرد مراجعه کننده است. برای برقراری ارتباط و انتقال مفاهیم از نمادها یا علایم استفاده می کنیم که این ارتباط از راه اشارات ، ایما و اشاره، نوشتار، تصاویر، نمادها و ... صورت می گیرد . اگر فردی دچار آسیب های زبانی و گفتاری شدید باشد ، علاوه بر موارد فوق باید از روش ها و نظام های دیگری برای برقراری ارتباط مؤثر استفاده کند که به عنوان نظام ارتباطی جایگزین و مکمل (AAC) معرفی می شود . مقاله حاضر به بررسی کاربرد این نظام در کودکان نشانگان داون با آسیب شنوایی می پردازد.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: 1398/11/1 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.