جلد 5، شماره 82 - ( 7-1387 )                   شماره 82 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available193. J Except Educ. 2008; 5 (82)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1680-fa.html
همتی علمدارلو قربان، شجاعی ستاره. وارد کردن آموزش شغلی در برنامه درسی: اولین گام جهت حل مشکل ترک تحصیل در آموزش ویژه (68تا 78-8-82- 1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 5 (82)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1680-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2041 مشاهده)
از مشکلات اصلی در بحث آموزش ویژه مسئله‌ ترک تحصیل دانش‌آموزان با ناتوانی‌های مختلف و افزایش تعداد افراد آنها در سال‌های اخیر است. به منظور پیشگیری از این معضل یکی از راهبردهای مؤثری که معلمان بتوانند در کلاس خود اجرا کنند وارد کردن آموزش شغلی در برنامه‌ی‌ درسی است. در این مقاله به توصیف چند راهبرد کلی‌ پیشگیری از ترک تحصیل و ارایه‌ی اطلاعاتی در زمینه‌ی آموزش شغلی و مراحل آن و علت اهمیت‌ آموزش شغلی برای دانش‌آموزان با ناتوانی‌ها پرداخته شده است.همچنین چگونگی اجرای برنامه‌ تلفیق آموزش شغلی با آموزش عادی معلمان بیان‌ شده است.
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: توان بخشي
دریافت: 1398/11/1 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.