جلد 6، شماره 83 - ( 8-1387 )                   شماره 83 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available186. J Except Educ. 2008; 6 (83)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1672-fa.html
تولایی شراره. آشنایی با روش شنیداری - کلامی (85تا 87-8-83- 1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 6 (83)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1672-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (1408 مشاهده)
روش شنیداری-کلامی‌ (AVT) عبارت است از تمرینات تخصصی که به کودک می‌آموزد چطور از شنوایی به دست آمده به وسیله‌ی سمعک یا کاشت‌ حلزون برای درک گفتار و صحبت کردن استفاده‌ کند. -اعتقاد بر این است که کودکان آسیب دیده‌ی‌ شنوایی می‌توانند آموزش ببینند که گوش کنند،گفتار را درک کنند و صحبت کنند و در نتیجه در دنیای‌ افراد شنوا و گویا زندگی فعال و مطلوبی داشته باشند و مشارکت آنها در جامعه به عنوان یک شهروند عادی‌ پذیرفته شود: روش‌ AVT اصل دارد که اجرای آن بر عهده‌ی‌ درمانگر AVT است: 1. راهنمایی و آموزش والدین برای کمک به‌ کودکشان در استفاده از شنوایی به عنوان حس اصلی‌ در رشد زبان بیانی بدون استفاده از زبان اشاره یا تأکید بر لبخوانی 2. آزمون‌هایی که برای ارزیابی پیشرفت کودک به کار می‌رود،در جمعیت شنوا استاندارد شده و مهارت‌های‌ ارتباطی شنیداری-کلامی را ارزیابی می‌کند که‌ شامل زبان دریافتی،زبان بیانی و تولید گفتار است.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/10/29 | پذیرش: 1398/10/30 | انتشار: 1398/10/30 | انتشار الکترونیک: 1398/10/30

ارسال پیام به نویسنده مسئول