جلد 2، شماره 90 - ( 3-1388 )                   شماره 90 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available140. J Except Educ. 2009; 2 (90)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1625-fa.html
خضری آناهیتا، رضائی صدیقه. ارتباط دریافتی و بیانی کودکان ناشنوا - نابینا (1) (53تا63-6- 90-1388). تعلیم و تربیت استثنایی. 1388; 2 (90)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1625-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (1707 مشاهده)
افراد نابینا-ناشنوا دارای آسیب مهمی در حواس‌ بینایی و شنوایی خود هستند.بعضی از آنها کاملا نابینا- ناشنوا هستند درحالی‌که سایرین باقی مانده‌ای از یک‌ یا هردو حس دارند.افراد نابینا-ناشنوا دچار چالش‌ بزرگی به ویژه در یادگیری برقراری ارتباط،دسترسی به‌ اطلاعات و درک جهان اطراف خود هستند.آنها ممکن‌ است از روش‌های مختلف برقراری ارتباط در طول‌ زندگی خود استفاده کنند یا به کاربرد آن‌ها تشویق‌ شوند. برای ارتباط مؤثر هردو ارتباط دریافتی و بیانی باید روی دهد.ارتباط دریافتی روند دریافت و درک پیام از شخص دیگر است و ارتباط بیانی،پیام به شخص دیگر است.وقتی که ارتباط با کودک نابینا-ناشنوا برقرار می‌شود ممکن است یک نوع ارتباط برای بیان و نوع‌ متفاوتی برای دریافت وجود داشته باشد.انتخاب یکی‌ از انواع ارتباط برای استفاده به مهارت‌های اجتماعی، فیزیکی،ادراکی و شناختی کودک بستگی دارد. مقاله حاضر یک منبع اطلاعاتی برای مربیان و والدین‌ کودکان نابینا ناشنواست تا با موضوع ارتباط و شیوه‌های‌ ارتباطی این گروه از کودکان آشنا شوند.
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/10/28 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.