1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (3199 مشاهده)
افراد نابینا-ناشنوا دارای آسیب مهمی در حواس بینایی و شنوایی خود هستند.بعضی از آنها کاملا نابینا- ناشنوا هستند درحالیکه سایرین باقی ماندهای از یک یا هردو حس دارند.افراد نابینا-ناشنوا دچار چالش بزرگی به ویژه در یادگیری برقراری ارتباط،دسترسی به اطلاعات و درک جهان اطراف خود هستند.آنها ممکن است از روشهای مختلف برقراری ارتباط در طول زندگی خود استفاده کنند یا به کاربرد آنها تشویق شوند. برای ارتباط مؤثر هردو ارتباط دریافتی و بیانی باید روی دهد.ارتباط دریافتی روند دریافت و درک پیام از شخص دیگر است و ارتباط بیانی،پیام به شخص دیگر است.وقتی که ارتباط با کودک نابینا-ناشنوا برقرار میشود ممکن است یک نوع ارتباط برای بیان و نوع متفاوتی برای دریافت وجود داشته باشد.انتخاب یکی از انواع ارتباط برای استفاده به مهارتهای اجتماعی، فیزیکی،ادراکی و شناختی کودک بستگی دارد. مقاله حاضر یک منبع اطلاعاتی برای مربیان و والدین کودکان نابینا ناشنواست تا با موضوع ارتباط و شیوههای ارتباطی این گروه از کودکان آشنا شوند.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
آسیب دیده شنوایی دریافت: 1398/10/28 | پذیرش: 1398/10/29 | انتشار: 1398/10/29 | انتشار الکترونیک: 1398/10/29
ارسال پیام به نویسنده مسئول